Løsningen
I tæt samarbejde med E.ON, har invokers bidraget til at videreudvikle E.ON Business Portal, som er en portal til E.ONs storkunder. Kunderne er eksempelvis industrivirksomheder, byggeentreprenører og ejendomsforvaltere. De nu kan logge ind på deres egne sider og ikke bare få et overblik over deres energisituation, men også brugbar information til at styre deres el, gas og fjernvarmeforbrug.
Analyser og sammenligning af energiforbrug på tværs af kundens faciliteter, helt ned på timeniveau, giver kunderne mulighed for at følge op på deres energiforbrug og identificere uhensigtsmæssige forbrugsmønstre.
Disse opfølgninger på tværs af faciliteter betyder, at man har mulighed for at fange fejl og optimere processer, hvilket er noget, der kan mærkes på bundlinjen, når der er tale om energiforbrug for mange millioner kroner.
Herudover giver portalen også en forbedring af de administrative ydelser for kunderne, så eksempelvis boligselskaber med mange tusinde lejligheder lettere kan administrere for eksempel fakturaer og omkostninger.
Teknikken
Microsoft Azure, SAP NetWeaver & HTML5
Kundeportalen kører på en webserver hostet på Microsoft Azure med brugergrænseflade og design implementeret i HTML5/CSS3.
Efter re-design af platformen, køres der nu med et smidigt og effektivt integrationslag mod SAP samt en robust, responsiv og solid front-end arkitektur.
Løsningen hostes på Microsoft Windows Azure, hvor E.ON har meget gavn af den utrolige fleksibilitet denne cloud platform giver.
Virksomheder møder stadigt større krav til webløsninger og E.ONs forretningsevne skulle udvikles, så de kunne imødekomme de ændrede vilkår på forbrugermarkedet.
I et tæt samarbejde forbedrede vi arkitektur, udviklingsproces og teknologiudnyttelse.
Portalen er en betydelig fordel, når E.ON starter dialog med nye kunder, og herudover er kundetilfredsheden markant forbedret.
invokers har bidraget til at skabe en storkundeportal der er agil, fleksibel og moderne og E.ON har nu en større evne til at tiltrække og fastholde store energikunder.
E.ON kæmpede med et dyrt og tungt system, der komplicerede processer for både E.ON og deres kunder. E.ON befinder sig – som de fleste andre virksomheder – i en verden fyldt med hurtige forandringer, hvor kunderne forventer og kræver smarte digitale tjenester. E.ON ønskede en effektiv platform, som hurtigt og stabilt kunne udbygges løbende, så de fik mulighed for at tilbyde nye lækre funktioner og digitale services til deres storkunder.
Om E.ON
E.ON er en international, privatejet energileverandør. De producerer og leverer energi i form af el, gas, varme, køling og affaldshåndtering samt energirelaterede tjenester til cirka en million kunder. E.ON fokuserer både på innovative kundeløsninger, vedvarende energi og distribution af elektricitet gennem net samt konventionel elproduktion, energihandel og olie- og gasudvinding. De omsætter for cirka 24 milliarder danske kroner og beskæftiger cirka 2000 medarbejdere.