Løsningen
invokers udviklede og integrerede en applikation, som viser et fuldt opdateret billede af alle nødvendige data relateret til medarbejderen på boreriggen.
En løsning der er nem at bruge, tilpasset hverdagen på boreriggen og lynhurtigt giver overblik og gør det nemmere at overholde de høje sikkerhedskrav. Nødvendige informationer og data er tilgængelige på trods af svingende kvalitet af internetforbindelse på havet og er aldrig mere end 24 timer gamle.
Teknikken
SAP HR & SharePoint
Løsningen kan køre i det eksisterende SharePoint systemlandskab – men med en forbindelse til datakilden SAP, herunder SAP HR, som er placeret på fastlandet og leverer alt det forretningskritiske data. Applikationens brugergrænseflade er opbygget i SharePoint som er lokalt installeret på den enkelte borerig og derfra tilgår SAP data på fastlandet ofte via langsomme satellitforbindelser. I relation til SAP, arbejder vi primært med data indenfor HR modulet herunder shiftplanning, LSO og Employee Master Data (Qualifications and Positions).
Resultaterne
En app der ikke kræver træning
Kravene til compliance og kompetencer er alfa og omega for sikkerheden, der skal være utrolig høj på en borerig. Konsekvenserne er enorme, hvis der sker en ulykke. Både menneskeligt, miljømæssigt og økonomisk. Derfor skulle Maersk Drilling bruge en løsning der konstant kunne dokumentere, at de har de dygtigste folk på holdet. Også selv om internetforbindelserne på havet er så langsomme, at landbaserede applikationer ikke kan køre på samme system på land som på boreriggen.
Om Mærsk Drilling
Mærsk Drilling støtter den globale olie- og gasproduktion ved at levere boretjenester til olieselskaber over hele verden. De er ejet af A.P. Møller-Mærsk, den danske rederi-, handels- og industrikoncern med det kendte hovedkontor på Esplanaden i København. De har en årlig omsætning på omkring 35,5 mia. USD og beskæftiger omkring 88.000 medarbejdere fordelt på 130 lande.